طرح ریفورم ارزشیابی دانشجو
Student assessment reform (SAR)
معرفی مختصر: دکتر محمد حسین زاده
تخصص : پزشک – دکترای اموزش پزشکی
سابقه : 17 سال کارشناس آموزش
رزومه : مدرس آموزش پزشکی از سال 1384، رتبه 34 کنکور سراسری ، رتبه اول ورودی دکترای آموزش پزشکی
معرفی کارشناس کمیته :خانم آذر مژنونی
تخصص: کارشناس ارشد آموزش پزشکی
سابقه کل: 24 سال
سابقه فعالیت در EDC : 9 سال
شماره تماس داخلی : 22439919
وظایف کمیته :
- برنامه ریزی برای ارتقای آزمون ها
- ارایه راه حل مشکلات دانشکده ها در مورد ارتقای آزمون
- شناسایی عملکردهای برترارزشیابی دانشجو
گردش کار فرایند مربوطه: ( فلو چارت ، جدول ....)
1. تهیه نقشه کنونی ارزشیابی دانشجوی برنامه ها توسط گروه
2. تهیه نقشه بهینه ارزشیابی دانشجوی برنامه ها توسط گروه
3. مدیریت کیفیت آزمون شامل تهیه بلو پرینت بررسی سوالات پیش از تهیه فرم ازمون تحلیل ازمون پس از اجرا بازخورد به ارزیابان
موضوع 3 جلسه نشستهای ماهانه مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها
ادامه فعالیت کمیته های دانشکده ها و بررسی آزمون ها
اجرای آزمون های ارتقا یافته
اجرای آزمون های جدید
اقدامات سال 1398 طرح ریفورم ارزشیابی دانشجو
برنامه سال 1399 طرح ریفورم ارزشیابی دانشجو

فرایند:
تشکیل کمیته ارزشیابی گروه
طراحی برنامه ارزشیابی گروه شامل سنجش دانش پایه، حرفه ای گری،
اخلاق، استدلال بالینی و مهارت های عملی)هر آزمون نقشه آزمون یا بلوپرینت مشخص خواهد داشت(
نطارت گروه بر اجرای استاندارد همه آزمونها از طریق کمیته ارزشیابی
پایش و بازخورد به کیفیت آزمون ها توسط گروه و دفتر توسعه آموزش
استفاده از ارزشیابی تکوینی در همه دوره ها
پایش و حمایت
توانمندسازی گروه ها در طراحی و اجرای آزمونهای مورد نیاز
مدیریت کیفیت سوالات و آزمونها از طریق بانک سوال
تقویت کمیته ارزشیابی دانشجو دفتر مطالعات و توسعه برای تحلیل و ارایه بازخورد به آزمونهای مورد درخواست گروه ها
تهیه کارنامه طراحی سوال برای طراحان سوال
پاداش و انگیزش
برای هرگروه که آزمون ها را سازماندهی کند و وارد این فرایند گردد یک پروپوزال نوآورانه قابل ثبت است ودر صورت به انجام رساندن کل پروژه امکان کسب امتیاز دانش پژوهی وجود دارد
بهبود آزمون شفاهی دستیاران:
تکمیل بهبود نتایج دستیاران در بخش کتبی آزمون بورد سال تحصیلی 1398
کارگاه دو روزه OSCE/KFP/PMP برای سه نفر از اعضای هیات علمی گروه
سه نوبت آزمون شفاهی برای دستیاران سال آخر در هر گروه و بازخورد به عملکرد دستیاران در این آزمون ها
زمانبندی اجرای آزمون ها پس از برنامه ریزی برای اجرا
اجرا و گزارش برنامه های آماده سازی برای بخش کتبی آزمون دانشنامه مانند سال گذشته
انتخاب افرادی از گروه های آموزشی که کارگاه فوق را گذرانده باشند و در طراحی و اجرای آزمون های گروه مشارکت فعال داشته باشند
|