راهبرد های دانشگاه
|
عنوان برنامه و خلاصه عملکرد سال 1402
|
لینک مستندات مرتبط
|
1ـ توسعه متمرکز بر مزیت های رقابتی
|
نیل به مرجعیت علمی در حوزه های 14 گانه مزیت های رقابتی دانشگاه:
- بحث و بررسی نحوه تعامل با مرکز نصر در حوزه مرجعیت علمی در هیات رییسه دانشگاه
- عقد تفاهم نامه برنامه نیل به مرجعیت علمی دانشگاه با مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور
|
|
2ـ ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت
|
افزایش 17.9% درصد ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی عمومی بر اساس قانون عدالت آموزشی
استقرار نظام پایش رفتار و اخلاق حرفه ای اساتید و فراگیران:
- بررسی موضوعات مرتبط با اخلاق و منش حرفه ای در کمیته اخلاق در آموزش دانشگاه
- طرح و بررسی موضوعات در کارگروه اخلاق و سلامت معنوی کلان منطقه آمایشی 10
- اجرای برنامه آموزشی مبتنی بر صلاحیت به منظور ارتقاء رفتار حرفه ای دستیاران
- اجرا و پایش:
- شیوه نامه روش های اطلاع رسانی اخبار ناگوار در زمینه بیماری یا فوت بیماران براساس
- شیوه نامه نحوه رعایت اصول حرفه ای و اخلاق بالینی
- شیوه نامه نظارت بر رعایت حقوق گیرندگان خدمات و رعایت اصول اخلاق حرفه ای
- برگزاری دوره های اخلاق پزشکی ویژه اساتید و فراگیران
- طراحی و اجرای برنامه پیشگیری از تعارض منافع در آموزش اخلاق و منش حرفه ای با تمرکز آموزش در گروه خلاق تحت نظارت شورای اخلاق دانشگاه
- تدوین و انتشار منبع آموزشی با عنوان "حل دوراهیهای اخلاقی
|
|
3ـ بین المللی سازی دانشگاه
|
برنامه ریزی و سازماندهی به منظور مشارکت در شناسایی سیستم اعتبار بخشی آموزش پزشکی تخصصی کشور با اولویت رشته های جراحی
|
|
4ـ مدیریت بهینه منابع
|
ارزیابی و بازنگری برنامه ریزی درسی با مشارکت فعال اساتید و فراگیران:
- تشکیل کمیته های خود ارزیابی اعتبار بخشی موسسه ای و اعتبار بخشی برنامه دندانپزشکی عمومی
- ، ارزیابی درونی اعتبار بخشی موسسه ای و اعتبار بخشی برنامه دندانپزشکی عمومی
- ، بازدید بیرونی اعتبار بخشی موسسهای و اعتبار بخشی برنامه دندانپزشکی عمومی
- مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه در برنامه های اعتبار بخشی وزارت بهداشت
ارزیابی و بازنگری فرایند های یاددهی–یادگیری با مشارکت اعضای هیات علمی و فراگیران:
- ـ تدوین، تصویب و ابلاغ برنامه جامع توان افزایی اعضای هیات علمی
- ـ طراحی و اجرای کارگاه های مرتبط بر اساس نیاز سنجی
- ـ طراحی و اجرای برنامه بهبود و توسعه روش های موثر و نوین تدریس در سطح دانشگاه از طریق تقسیم کار دانشگاهی به شرح ذیل:
- آموزش در بالین: دانشکده علوم توانبخشی
- PBL دانشکده داروسازی
- CPC: دانشکده پزشکی (گروه پایلوت EDC )
- ژورنال کلاب: دانشکده پزشکی
- Simulation based learning :دانشکده دندانپزشکی
- Teem based learning :دانشکده پرستاری
- یادگیری به روش کارگاه: دانشکده پیراپزشکی
- آموزش در جلسه گزارش صبحگاهی: دانشکده پزشکی
استقرار نظام جامع مدیریت کیفیت گروه های آموزشی:
- ارزیابی 83 گروه آموزشی در طرح ارتقای کیفیت:
- انجام خود ارزیابی (آذر ماه 1402)
- ارزیابی بیرونی درون دانشکده ای دفاتر توسعه آموزش (بهمن 1402)
- فراارزیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی معاونت آموزشی
- بررسی نتایج در کمیته اعتبار بخشی معاونت آموزشی
- شناسایی نقاط قوت و نقاط قابل بهبود گروه های آموزشی در سنجه های تحولی و پایه
- معرفی و تقدیر از گروه های منتخب در هجدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه
راه اندازی انستیتو آموزش مبتنی بر شبیه سازی:
-
- تدوین نقشه نهایی «انستیتو ملی آموزش مبتنی بر شبیه سازی:
- خرید و راه اندازی 12 دستگاه شبیه ساز نسل جدید
- عقد قرارداد پشتیبانی طرح با مرکز نصر
- تامین 100 میلیارد ریال اعتبار فاز اول ساخت انستیتو
- طراحی نرم افزار های آموزشی در حوزه علوم پزشکی:
- ابداع و اختراع شبیه ساز جراحی فیکو
- طراحی واقعیت مجازی شبیه ساز جراحی فیکو
- وب اپلیکیشن آموزش چشم پزشکی مبتنی بر مدل بومی- Ophthalmobile
توسعه برنامه های توان افزایی آموزشی مبتنی بر صلاحیت اساتید و فراگیران:
-
- برگزاری 7 جلسه کمیته توانمند سازی مرکز و برنامه ریزی عملیاتی دوره های توان افزایی؛
- انجام نیاز سنجی در سطح دانشکدهها توسط دفاتر توسعه آموزش به منظور تعیین اولویت های توان افزایی اعضای هیات علمی
- برگزاری 37 کارگاه به میزان 107 ساعت و شرکت 1839 نفر برنامه در قالب طرح توان افزایی
- اجرای دوره های پودمانی و کوتاه مدت آموزش مبتنی بر شبیه سازی با رویکرد توانمندسازی اعضای هیات علمی در پی طراحی و آغاز ساخت اولین بیمارستان شبیه سازی برای اولین بار در کشور (پوستر، مکاتبه با کشور و ...)
طرح Wellbeing Mentorship فراگیران دانشگاه:
-
- نیازسنجی نیازهای روانشناختی فراگیران
- رضایت اساتید و دستیاران شرکت کننده در برنامه
- پوشش فرایند برای تمام 24 گروه آموزش دستیاری دانشگاه
- کاهش آسیب در موارد در معرض خطر
کسب رتبه اول حیطه مدیریت و رهبری آموزشی در شانزدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری
|
|
5ـ دستیابی به دانشگاه کارآفرین و مولد منابع
|
راه اندازی 11 رشته/ مقطع جدید بر اساس سند توسعه متوازن رشته مقاطع کلان منطقه آمایشی 10
|
|
6ـ تحول دیجیتال دانشگاه
|
استقرار سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات آموزشی:
استقرار سامانه ارزشیابی عملکرد یکپارچه اعضای هیات علمی(ساعی)
راه اندازی و تکمیل سامانه هم آوا:
-
- اضافه کردن بخش دستیاری
- اضافه کردن بخش کارآموزی و کارورزی
- فعال کردن بخش ارسال پیام به ذینفعان سامانه (استاد، دانشجو و کارکنان) از طریق:
- راه اندازی مرکز مبادله پیام
- درون برنامه ای
- پست الکترونیک
- راه اندازی لاگ بوک الکترونیک دستیاران
- فعال سازی سما لایو جهت ارایه آموزش های مجازی
- را اندازی سامانه درخواست های آموزشی
توسعه کمی و کیفی آموزش مجازی و ترکیبی:
-
- انتخاب سامانه بهشتی(LMS) به عنوان سامانه آموزش مجازی دانشگاه
- فعال سازی سامانه سما لایو دانشگاه
- ارسال پروپوزال راه اندازی رشته یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی در مقطع دکتری تخصصی برای شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور
توسعه کمی و کیفی آزمون مجازی و ترکیبی:
برگزاری 1201آزمون الکترونیک با حضور 67310 شرکت کننده در مقاطع مختلف:
-
- 1178 آزمون درون دانشگاهی با حضور 56383 فراگیر مقاطع مختلف
- 23 آزمون کشوری با حضور 10927 شرکت کننده
|
|
7ـ ساماندهی نظام ارتباطات و تعامل رسانه ای
|
-
|
|