×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/04/07 - 10:32
  • بازدید : 102
  • تعداد بازدید : 102
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه سیاستگذاری در مرکز مطالعات با موضوع ساختارمند کردن برنامه ها در قالب فرآیند های دانش پژوهی

جلسه سیاستگذاری مرکز با موضوع ساختارمند کردن برنامه ها در قالب فرآیند های دانش پژوهی روز دوشنبه مورخ1400/04/07 از ساعت 8 لغایت 10 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برگزار شد .

جلسه سیاستگذاری مرکز با موضوع ساختارمند کردن برنامه ها در قالب فرآیند های دانش پژوهی روز دوشنبه مورخ1400/04/07 از ساعت 8 لغایت 10 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر امیر مازیار نیایی معاون مرکز و دکترنظری مسوول واحد دانش پژوهی مرکز به صورت حضوری در جلسه شرکت نمودند و دکتر دانش کهن، دکتر هاشمی، دکتر عنبری، دکتر اوجیان، دکتر عباچی زاده،  دکتر سهراب، دکتر شانکی، دکتر رازجویان، دکتر کامیان، دکتر ایلیایی، دکتر فرهنگ، دکتر حاجیان به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه آقای دکترشمس به لزوم و اهمیت برنامه ها و حمایت از دانشجویان در طرح های در دست که غالبا باید دانشجویان با اساتید علاقه مند در حوزه ی های مربوطه انجام دهند تا اساتید با نظارت و راهنمایی بتوانند طرح های مذکور در دانشگاه در قالب طرح های دانش پژوهی و نوآورانه ارایه داده و از امتیازات معنوی و مادی و امتیازات ارتقاء بهره مند شوند.

در ادامه جلسه خانم دکتر ایلیایی مسئول کمیته دانشجویی نیز به اهم فعالیت دانشجویان به خصوص در طرح mentorship، برنامه اساتید مشاور، شناسایی ویژگی ها این اساتید برای دانشجویان اشاره کرد و در این راستا حمایت EDO  دانشکده ها را جهت توسعه برنامه مورد نظر الزامی دانستند.

لازم به ذکر است که طرح mentorship مانند برنامه ای هست که شروعش را دکتر جمال شمس در سال های 96-97 تدوین و برنامه ریزی کرده بودند .

 برنامه دکتر شمس سه روزه در قالب کارگاه هایی جهت دستیاران و ورودی های دانشجویان پزشکی در خصوص بسیاری از مسایل چون اضطراب و مهارت های زندگی و حل مسئله و خواب و ... با همکاری مرکز مشاور و اساتید روانشناس به عنوان مدرس شرکت داشتند. انجام شده بود.

در ادامه آقای دکتر شمس پیشنهاد کردن برنامه مورد نظر با قالب فرآیند دانش پژوهی به صورت پایلوت در دانشکده ای با اعضای پایین هیئت علمی انجام شود و اثرش را بر فعالیت دانشجویان و اهداف مدنظر بررسی شود.

خانم دکتر نظری مسول واحد دانش پژوهی مرکز نیز  اعلام آمادگی کردند که طرح های دانش پژوهی دانشجویان را مورد بررسی و راهنمایی لازم قرار دهند.

در ادامه خانم دکتر رازجویان مسئول ارزشیابی اساتید نیز واژه منتورینگ را یک مهارت دانستند.

در ادامه جلسه  آقای دکتر شمس ضمن تاکید به اهمیت برنامه اساتید مشاور حتی به صورت همزمانی مسئله پیر منتورینگ گفت:  به بررسی این موضوع که ما اصلا برنامه خاص و مدونی برای توانمند سازی اساتید مشاور نداریم و از نظر قوانین و آیین نامه در حد سه صفحه به صورت کلی از طرف وزارت متبوع اشاره شده است که باید ما به عنوان متولی امر با همکاری مسئولین و دفاتر توسعه دانشکده ها احساس نیاز را به این برنامه ایجاد بکنیم و تنها با در نظر گرفتن یک واحد از اساتید مشاور بسنده نکنیم.  

در ادامه جلسه خانم دکتر اوجیان مدیر مرکز مطالعات دانشکده پرستاری و مامایی نیز با اشاره به طرح ارزیابی همتایان از گروه ها در دانشکده خودشان اشاره کردند.

دکتر دانش کهن مدیر مرکز مطالعات و توسعه دانشکده مدیریت ، مجازی و آموزش پزشکی نیز با اهمیت دانستن اجرای کارگاه هایی برای اساتید مشاور خواستار راه اندازی مجدد طرح دکتر شمس شدند.

در ادامه نیز دکتر شمس به لزوم بررسی و پایش ارزیابی گروه ها نیز اشاره کردند که باید به مدلی از پایش برسیم که خروجی ها و فرآیند های هر گروه را در نظر بگیریم و مانیتورینگ کنیم.

  • گروه خبری : عمومی,جشنواره,IFMSA,آرشیو,کمیته مشورنی,اخبار داخلی
  • کد خبر : 105826
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست