×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/02/22 - 13:46
  • بازدید : 209
  • تعداد بازدید : 61
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دکتر آقاجانی: دستیابی به دانشگاه ثروت آفرین و فناور در گروی تمرکز بر آموزش و پژوهش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تبدیل شدن به دانشگاه ثروت آفرین و فناور را در گروی تمرکز بر آموزش و پژوهش عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر آقاجانی در چهاردهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که امروز دهم اردیبهشت ماه برگزار شد، با اشاره به راهبردهای دانشگاه اظهار کرد:  توسعه آموزش در دانشگاه  با اهداف کلان و مشخصی طراحی شده و در حال اجراست.

وی دستیابی به مرجعیت علمی در سطح ملی و بین المللی با تمرکز بر نقاط تمایز دانشگاه در حوزه های سرآمد را یکی از رویکردهای دانشگاه دانست و گفت: مسلما هیچ مرکز علمی و دانشگاهی نمی تواند در تمامی حوزه ها سرآمد باشد،از این رو باید برای تحقق این مهم نقاط مزیت نسبی مشخص شود و ضمن افزایش سرعت رشد دانش و سرمایه گذاری در نقاط تمایز بیش از پیش بدرخشیم.    

 

دست یابی به قلل دانش شدنی است

وی افزود: در سند تمایز دانشگاه سطح علمی و دانشی رشته های مختلف به صورت کاملا هوشمندانه ارزیابی می شود و با برنامه ریزی نقاط ضعف کاهش یافته و در سطوح برجسته تر به قلل مرتفع دانش دست خواهیم یافت.

 

دکتر آقاجانی با تاکید بر توسعه آموزش پزشکی پاسخگو، جامعه نگر و عادلانه  بر لزوم توجه دانشگاه به موضوع بیمار محور شدن در سطح بالین تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه با بیان این که تحقق رفاه عمومی و پاسخگویی در دستور کار دانشگاه قرار دارد، گفت: دانشگاه در مسیر تکامل خود باید بر چالش ها غلبه کرده و ضمن توجه به آموزش و پژوهش به سمت تبدیل شدن به دانشگاههای ثروت آفرین و فناور و در نهایت دانشگاههای جامعه محور با تمرکز بر پاسخگویی و رفاه اجتماعی حرکت کند.

 

بازنگری نحوه پذیرش دانشجو ضروری است

دکتر آقاجانی بازنگری بر نحوه پذیرش دانشجو به شیوه ای هدفمند و متناسب با بازار کار حوزه سلامت را خواستار شد وافزود: توجه به کیفیت و توسعه کیفی آموزش عالی امری ضروری است، توسعه کمی در بسیاری از رشته ها اتفاق افتاده است، البته متاسفانه در برخی موارد متناسب با نیاز بازار نیست و بسیاری از فارغ التحصیلان نمی توانند در حیطه دانشی و تخصص خود فعالیت کنند.

 

رییس دانشگاه با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در دانشگاه، سرمایه گذاری در این حوزه را مورد توجه قرار داد و وجود ۱۴ هزار دانشجو در۲۵۰ رشته مقطع تحصیلی را یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست.

 

وی در ادامه اهمیت توسعه روابط بین الملل در راستای پیشبرد اهداف مترقی دانشگاه را ضروری دانست و گفت:  بدون برقراری ارتباطات بین المللی و تبادل دانش در عرصه پزشکی راه به جایی نمی بریم، قطعا باید این مسیر به درستی هدایت شود.

 

دکتر آقاجانی با اشاره به اهمیت ارتباطات علمی و بین المللی دانشگاه با سایر دانشگاههای معتبر جهان،از  گسترش این ارتباطات با اعزام اساتید برای برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت خبر داد.

 

ارتباط با صنعت راهی برای رشد علوم پزشکی

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از ارتباطات گسترده این دانشگاه با دانشگاهها و بخش های صنعتی خبر داد و درباره لزوم ارتباط با صنعت و ایجاد رشته های بین رشته ای توضیحاتی ارائه داد.

 

وی تاسیس دفتر مهندسی  به منظور ارتباط بیشتر با صنعت در کنار بخش بالین و بهره مندی از تخصص های علوم غیر پزشکی مورد نیاز  را راه حل مناسبی برای رشد علوم پزشکی دانست.

 

دکتر آقاجانی با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه ای و پزشکی و تدوین ضوابط برای ارتقا این مهم  افزود: اخلاق حرفه ای و پزشکی بحث مهمی در کنار دانش و مهارت است.

 

دکتر آقاجانی در ادامه تاسیس مرکز امور هیات علمی به منظور تکریم و تجمیع تمامی امور رفاهی، ارتقا، کارگزینی، جذب و دوره های آموزشی اعضای هیات علمی و اساتید را اقدامی موثر برای پاسخگویی به نیازهای اساتید و پیشکسوتان دانشگاه در سریع ترین زمان ممکن عنوان کرد.

 

استفاده بهینه از منابع مشترک  و پرهیز از موازی کاری ضمن ادغام دو دانشکده بهداشت و دانشکده ایمنی، سلامت و محیط زیست و تشکیل یک دانشکده واحد تحت عنوان دانشکده بهداشت و ایمنی و همچنین تاسیس دانشکده مدیریت و آموزش علوم پزشکی با هدف تربیت دانش آموختگان در حوزه مدیریت سلامت از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره کرد.

 

رییس دانشگاه با اشاره به جذب بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی از تکمیل کادر اعضای هیت علمی به لحاظ کیفی وکمی و همچنین ارائه کارنامه اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: در بعد کیفیت جذب اعضای هئیت علمی تمرکز و توجه به جذب نخبگان از اهمیت بالایی برخوردار است.  

 

دکتر آقاجانی با بیان این که گسستگی ایجاد شده در حوزه بالین و پایه باحضور اساتید در بالین در رشته هایی نظیر پرستاری، مامایی و پیراپزشکی مرتفع شده است، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از آموزش ها در بالین رخ می دهد، این مهم با همکاری و مشارکت بیمارستانها و اعضای هیئت علمی انجام و به مرور نیز روند آن تکمیل خواهد شد.

 

وی گفت: در سالی که گذشت با وجود محدودیت های جدی که در حوزه منابع وجود داشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۶,۵ درصد رشد کمی، ۴۹ درصد رشد کیفی تولیدات و ۴۰ رتبه صعود در نظام رتبه بندی لایدن را از آن خود کرد که افتخار بزرگی برای مجموعه دانشگاه است.   

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر آقاجانی در این مراسم هفته آموزش، روز معلم و استاد را به اساتیدی که در امر مقدس آموزش مشغول هستند، تبریک گفت و برای استاد دکتر رخشان که در این جشنواره از وی تقدیر شد، آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت کرد.

 

  • گروه خبری : آرشیو,اخبار داخلی
  • کد خبر : 77961
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست