برگزاری شورای سیاستگذاری با موضوع همکاری و تعامل بین مراکز دفاتر توسعه
جلسه سیاستگذاری مرکز روز دوشنبه مورخ 1400/01/30ساعت 9 لغایت 12 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی برگزار شد .
جلسه سیاستگذاری مرکز روز دوشنبه مورخ 1400/01/30ساعت 9 لغایت 12 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر امیر مازیار نیایی معاون مرکز و دکترنظری مسوول واحد دانش پژوهی مرکز به صورت حضوری در جلسه شرکت نمودند و دکتر فرهنگ، دکتر حاجیان، دکتر پوراحمد، دکتر رازجویان، دکتر کامیان ، به صورت مجازی در جلسه حضور داشتند.
در ابتدای جلسه آقای دکتر شمس گفتند در خصوص همکاری و تعامل بین EDO مراکز گفت : تعامل و همکاری بین EDOمراکزاز مهمترین اقدامات است که باید به آن پرداخت و دو تا از edo ها به عنوان معین باشند و تفاهم نامه تنظیم کنند یک راه این است که از EDOخاص استفاده شود دکتر کامیان عقیده داشتند اگر متغیر باشد بهتر است.
در ادامه جلسه نیازسنجی انجام شده و نتایج آن در کانال شورا قرار داده شده است. این نیازها در 22 مورد باید در گروه توانمند سازی برنامه ریزی شود بهتراست در خود EDO ها این اتفاق بیفتد و توصیه شد دفاتر با تعدادکم با دفاتر با تعداد اعضای هیات علمی بالا همکاری کنند و ورود کنند.
EDCهمواره آماده همکاری است البته بطور قطع تمام امکانات مورد نیاز موجود نیست ولی در حد توان پشتیبانی خواهیم کرد.
در خصوص مبحث دانش پژوهی، قریب به اتفاق اساتید آشنایی کافی با این حوزه ندارند و چه بسا بسیاری از فعالیت های اساتید قابلیت تبدیل شدن به پروپوزال و طرح دارد و در صورت آگاهی به ابعاد مختلف دانش پژوهی و طرح های نو آورانه میتواننددر این زمینه بسیار موثر باشند.
پیشنهاد می شود اساتیدی که تسلط کافی در این امر دارند نسبت به انتقال تجارب خود به سایر اساتید در قالب کارگاه و کلاس ها اقدام نمایند . خوشبختانه با فعال شدن سیستم آموزش آنلاین امکان حضور اساتید در این کارگاهها قطعا بیشتر می شود.
نظرات اعضای جلسه به اختصار به شرح ذیل می باشد:
خانم دکتر نظری نیز به آمار بسیار پایین طرح های دانش پژوهی این دانشگاه در مقایسه با دانشگاه های مطرح دیگر اشاره کردندکه و همت و تلاش جمعی اعضای هیات علمی را می طلبد.
با توجه به وسعت و پیچیده بودن قوانین امتیازدهی و.. دانش پژوهی به نظر می رسد با کارگاههای چند ساعته امکان یادگیری کامل نباشد و نیاز به برنامه ریزی دوره های کامل آموزشی دراین زمینه خواهدبود.
درخواست شد به منظور شفافیت برای صاحبان طرح، داوری ها بصورت جزیی ودقیق به نواقص پرداخته و از ذکر کلمات کلی مانند بازنویسی شود بپرهیزند. پیشنهاد شد روز های خاصی برای کلاس توانمند سازی بصورت ثابت و مستمر در نظر گرفته شودو در زمان خاص صرفا به موضوع دانش پژوهی پرداخته شود. برخی از اعضا پیگیری ابلاغ ها بودند که آقای دکتر شمس فرمودند ابلاغ ها درون دانشکده ای می باشدو اعضا از دانشکده خود پیگیری نمایند.