هم افزایی جهت برنامه ریزی در زمینه student supporting system
هم افزایی جهت برنامه ریزی در زمینه student supporting system
جلسه هم افزایی جهت برنامه ریزی در زمینه student supporting system روز شنبه مورخ 15 آبان ماه در دفتر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر جمال شمی مدیر مرکز دکتر صلحی ، دکتر رازجویان، دکتر خرسند، دکتر شمس از اعضای گروه روان پزشکی و دکتر نوری به صورت حضوری و مجازی تشکیل شد.
در ابتدای جلسه دکتر شمس در خصوص student supporting system که از اردیبهشت ماه شروع شده است توضیحاتی ارائه نمودند: این طرح با همکاری خانم دکترخادمی، خانم دکتر ایلیایی و خانم دکتر گلستانی شروع شده و در سه سطح برنامه ریزی شده سطح اول دانشجویان علوم پایه که با مسئولیت آقای دکتر کریمان سطح دوم برنامه برای دانشجویان بالینی است در این سطح از برنامه هدف شناسایی مشکلات دانشجویان (استاجرها و انترها) خواهند بود و مدل کار همان مدلی است که در 2 سال گذشته توسط خود دانشجویان استفاده شده است خواهد بود. در این مدل از پیر منتورینگ استفاده می شود و کارگاه هایی برای آموزش آنلاین برای منتور ها برگزار شده است این قسمت را خانم دکتر ایلیایی با همراهی دانشجویان علاقمند قبول زحمت کرده اند .
قسمت سوم که مهمترین و شاید سخت ترین قسمت منتورینک را تشکیل می دهد مربوط به دستیاران است که شخصیت آنان شکل گرفته و به یک ثبات شخصیتی رسیده اند و در این قسمت خانم دکتر خادمی انجام وظیفه می کنند.
دکتر شمس در ادامه افزودند: در حال حاضر دو گروه اطفال و ارتوپدی را در دستور کار داریم .
منتورها را باید آموزش لازم بدهیم و تیمی در این خصوص تهیه کرده ایم با رهبری آقای دکتر نوری و خانم دکتر خادمی که آیین نامه آن نیز تدوین شده است .
در آیین نامه تشویقی برای منتورینگ در نظر گرفته شده است و مصوبه لازم را از سوی شورای آموزشی اخذ شده که متعاقباً این موارد تشویقی اطلاع رسانی خواهد شد.
در ادامه جلسه دکتر نوری ضمن تاکید بر کار منتورها گفت: عناوین مهارت های لازم منتورها را بمواردی مانند خودکشی و مهارتهای هم دلی ، بحث مداخله در بحران و بحث های انگیزشی که جزء برنامه هاهستند.
در ادامه جلسه دکتر شمس اضافه کردند: پیش نویسی جهت همکاری اساتید با موضوعات مطرح شده در آیین نامه تهیه شده است.
همچنین دکتر شمس گفت : هدف از انتخاب دو گروه اطفال و ارتوپدی را ادامه برنامه ارزیابی درگروه اطفال عنوان کرد و انتخاب گروه ارتوپدی را فشار کار و تعداد کم دستیاران این گروه برشمرد.
تدریس مدرسین با هدف دستیابی به عناوین مطالب آیین نامه منتورینگ است ولی انتقال دانش به منتورها در اختیار مدرسین خواهد بود.
از اساتید حاضر در جلسه خواستند همکارانی را که در به تدریس مطالب عنوان شده علاقمندند و تمایل به همکاری دارند معرفی و یا پیشنهاد نمایند.
در خصوص آموزش اساتید نیز از مدل غیر مستقیم باید استفاده می شودو به دنبال راه اندازی کانون اساتید هستیم .
کانون اساتید را متشکل از اساتیدی صاحب نام و دارای حسن خلق و شهره به خصایص برجسته خواهیم داشت دکتر رازجویان: در آموزش منتورها بغیر از گروه روان پزشکی از دیگر گروه ها و اساتید نیز بهره بگیریم.