×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/03/23 - 10:37
  • بازدید : 171
  • تعداد بازدید : 53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

دکتر ضیایی: هدف نهایی معاونت آموزشی دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزش پزشکی است

دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که در تالار امام خمینی(ره) برگزار شد، هدف نهایی معاونت آموزشی دانشگاه را ارتقای کیفیت آموزش پزشکی دانست و گفت: تولیداتمان باید متناسب

                                                                                                                                                                                           

 

 

 

 

 

    دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که در تالار امام خمینی(ره) برگزار شد، هدف نهایی معاونت آموزشی دانشگاه را ارتقای کیفیت آموزش پزشکی دانست و گفت: تولیداتمان باید متناسب با نیازهای جامعه و استانداردهای بین المللی باشد.

 دکتر ضیایی ضمن تبریک ایام شعبانیه و روز آموزش، با اشاره به لزوم برنامه ریزی روی اقدامات مبتنی بر آموزش و شواهد، گفت: گاهی اوقات رتبه بندی کشورها بر اساس میزان فراگیری و آموزش آکادمیک در دانشگاه ها صورت می گیرد.
 
وی آموزش را سرمایه بزرگی دانست و ادامه داد: جشنواره آموزشی این دانشگاه برای اولین بار ۱۳ سال قبل برگزار شد. این جشنواره فرصتی است تا موضوعات مربوط به آموزش پزشکی و سلامت مطرح شود و پتانسیل های آموزشی شناسایی شوند. همچنین در این مراسم از افرادی که با علاقه به این موضوع توجه می کنند و مهارت خود را در اختیار این مقوله مهم قرار می دهند، تقدیر می شود.
 
دکتر ضیایی جشنواره آموزشی را زمان مناسبی برای انتشار گزارش آموزشی اعلام کرد و افزود: شاید این پیشنهاد خوبی به وزارت بهداشت باشد تا در این زمان گزارش های آموزشی ارائه و دریافت شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: ایجاد تحول آموزش که در برنامه ششم توسعه و برنامه های وزارت بهداشت به آن اشاره شده است، امری ضروری است، زیرا قبول داریم چیزی که الان به عنوان پیامدهای نظام می بینیم، ایده آل ما نیست و باید استانداردهای آموزشی بهبود و افزایش یابند. از طرفی ایجاد اصلاح در مجموعه پیچیده ای مثل آموزش آن هم در دانشگاه علوم پزشکی که با موضوع دیگری گره خورده است، کار سختی است. 
 
وی اظهار کرد: مدیریت کنونی در وزارت بهداشت، ۱۲ بسته تحول آموزش را به تصویب رسانده و دستورالعمل آن را ابلاغ کرده است. دانشگاه ها باید با توجه به فرصت ها، منابع و ماموریت موجود دستورالعمل مربوطه را تدوین کنند. این اقدام در دانشگاه به کمک ۲۰۰ عضو هیئت علمی در قالب کمیته های فعال در حال انجام است. هر کدام از اعضای هیئت علمی که مایل هستند و دانش لازم را دارند می توانند به مجموعه دانشگاه کمک کنند.
دکتر ضیایی در ادامه بیان کرد: وقتی نسخه دانشگاهی آماده شد به برنامه های عملیاتی تبدیل و در اختیار بیمارستان ها، دانشکده ها و تمامی بخش های تابعه ابلاغ می شود.
 
وی با اشاره به اینکه بخش هایی از این بسته ها که امکان عملیاتی شدن دارد، بر اساس نیاز دانشگاه اولویت بندی شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات تشخیص وجه تمایز دانشگاه در بخش های مختلف است. علی رغم منابع، زمان و نیروی انسانی محدود، لازم است تمایز را پیدا و روی آن تمرکز کنیم.
 
دکتر ضیایی ادامه داد: دانشگاه های نسل اول با هدف تربیت نیروی انسانی و دانشگاه های نسل دوم با هدف تولید دانش و فناوری شکل گرفتند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید در راستای به کارگیری دانش و فناوری در جامعه و ایجاد رفاه برای مردم، به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کند و باید افتخار کنیم دانشگاه می تواند رفاه و ثروت برای جامعه ایجاد کند.
 
معاون آموزشی دانشگاه در خصوص مرجعیت علمی دانشگاه ها، عنوان کرد: یکی ‌از دانشگاه هایی که می تواند در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. همچنین شناسایی و تقویت ظرفیت ها در این زمینه یکی‌ از اقدامات است که باید در دستور کار قرار گیرد.
 
دکتر ضیایی در خصوص بین المللی شدن دانشگاه، اظهار کرد: اگر محصولی در سطح بین المللی ارائه کنیم، به این معنی است که ما از تمام فرصت ها استفاده کرده ایم.
 
به گفته معاون آموزشی دانشگاه، در نهایت ارتقای کیفیت آموزش پزشکی هدف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است تا تولیداتمان متناسب با نیازهای جامعه و استانداردهای بین المللی باشد.
 
وی با اشاره به لزوم استقرار حاکمیت آکادمیک، ادامه داد: ستون فقرات حاکمیت آکادمیک اعضای هیئت علمی هستند. این ظرفیت باید به کار گرفته شود.
وی با بیان ۴ وظیفه اصلی معاونت اموزشی دانشگاه، یادآور شد: انتقال دانش، تولید دانش، مدیریت دانش و ارائه خدمت وظیفه ما در دانشگاه است. اگر ۱۴۰۰ هضو هیئت علمی دست به دست هم دهند، نیروی عظیمی برای استقرار برنامه حاکمیت جامعه آکادمیک به کار گرفته خواهد شد. در این راستا نرم افزاری به زودی در دسترس قرار می گیرد تا اعضای هیئت علمی فعالیت های خود را متناسب با ماموریت ها وارد آن کنند.
  • گروه خبری : آرشیو
  • کد خبر : 63301
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست