×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/03/19 - 13:35
  • بازدید : 391
  • تعداد بازدید : 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دیدار مسوولین مرکز مطالعات از دانشکده پزشکی

دیدار مسوولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با مسوولان دانشکده پزشکی دیدار مسوولان مرکز مطالعات از دانشکده پزشکی روز شنبه 18 خرداد ماه از ساعت 7 صبح در سالن جرجانی و با حضور دکتر عبدی معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده ، دکتر فقیهی مدیر EDO، دکتر مافی مسوول کمیته برنامه

دیدار مسوولان مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با مسوولان دانشکده پزشکی    

دیدار  مسوولان مرکز مطالعات از دانشکده پزشکی روز شنبه 18 خرداد ماه از ساعت 7 صبح در سالن جرجانی و با حضور دکتر عبدی معاون آموزشی پزشکی عمومی دانشکده ، دکتر فقیهی مدیر EDO، دکتر مافی مسوول کمیته برنامه ریزی درسی EDOدکتر هاشمی مسوول کمیته ارزشیابی EDO،دکتر ابوالقاسمی مسوول کمیته روش تدریس و خانم عرب کارشناس EDO

از سوی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی : دکتر علیرضا رجایی مدیر مرکز مطالعات و دکتر امیر مازیار نیایی  معاون مرکز، دکتر محمد حسین زاده مسوول توانمند سازی اساتید و معصومه عطایی مسوول هماهنگی کارگروه ها و کمیته های تحول انجام شد.

در این نشست دکتر فقیهی مدیر EDOدانشکده ضمن تشکر از مسوولان مرکز مطالعات ، مشکلات و چالش های این دانشکده را عنوان کرد و گفت : یکی از عمده ترین مشکلات دانشکده کمبود کارشناس مسلط به دانش آموزش پزشکی است که در تمامی کمیته های EDO فعالیت نمایند .

وی در ادامه افزود ارزشیابی گروه های آموزشی به صورت مستمر باید انجام شود در حالی که بصورت رقابتی است و انگیزه برخی از گروه ها ی ضعیف جهت  رقابت با گروه های فعال بسیار پایین است .نیاز هیات علمی جوان به کارگاه های توانمند سازی اساتید بسیار ضروری است و در برخی رشته ها  دیده می شود هیات علمی بدون آگاهی از روش تدریس استاندارد، روش ارتباط موثر با دانشجو و بسیار ی از مهارتهای لازم  یک معلم موفق، در کلاس ها حضور دارد که بسیار آسیب رسان است، عدم آشنایی گروه های آموزشی به نحوه ارتقاء گروه، برنامه ریزی برای ارزسیابی الکترونیکی از جمله مواردی بود که عنوان شد.

دکتر عبدی معاون آموزش دانشکده نیز موضوعاتی را مطرح کرد: ارقبیل کمبود شدید نیروی انسانی در بخش اعتبار بخشی به گونه ای که در دانشگاه های دیگر اعتبار بخشی با 200 نیروی کارشناس و متخصص در زمینه اعتبار بخشی انجام می شود  در حالی که در دانشگاه ما با 10 نفر این امر مهم انجام شده است و نیازمند نیروهای آگاه در این زمینه هستیم ، عدم آگاهی اعضای هیات علمی از طرح های دانش پژوهی، عدم ثبات نیروی انسانی در کمیته روش تدریس که بسیار باعث اختلال در روند بررسی  ها شده است و برگزاری کارگاه های مربوط به نحوه بررسی روش تدریس از نیازهای بارز ما در دانشکده است.

در این نشست دکتر رجائی به موضوعات ذیل اشاره کردند: حضور مستمر و پیگیری مناسب EDOدرخصوص اعضاء معرفی شده و نقش آنها در کمیته های تحول، برنامه ریزی EDOبرای  افزایش طرح های نوآورانه و دانش پژوهی و فرایندهای آموزش، برنامه ریزی EDOبرای نظر سنجی و تعیین کارگاه های مناسب جهت توانمند سازی اساتید با همکاری کمیته توانمند سازی اساتید ، ضرورت تشکیل کمیته دانشجویی و انتصاب نماینده جهت معرفی به کمیته مرکزی EDC، ضرورت تشکیل کمیته داخلی دانشکده جهت ارزشیابیگروه های آموزشی متشکل از رئیس دانشکده، معاون آموزشی و EDO  ، برنامه ریزی EDOجهت ارزشیابی دانشجویی برای آزمون ها و روش تدریس ....و بازخورد مناسب به گروه های آموزشی و کمک به انتخاب روش ارزشیابی مناسب و مشارکت EDOدرارزشیابی استاد با عنایت به ماده 2 بند ب آیین نامه ارتقاء اعضاء هیات علمی دانشگاه

 

 

 

 

  • گروه خبری : عمومی,آرشیو,اخبار داخلی
  • کد خبر : 79108
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست