برگزاری جلسه سیاستگذاری در مرکز مطالعات
لسه سیاستگذاری با موضوع گزارش فعالیت های دفاتر توسعه دانشکده ها در خصوص کمیته برنامه ریزی درسی روز سه شنبه مورخ16/09/1400 از ساعت 8 لغایت 11 در سالن پرفسور مرندیان و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر امیر مازیار نیایی معاون، دکتر سیده حاجیان، دکتر سید علی انجو، دکتر شقایق کامیان ، دکتر مونا ملک زاده و نماینده دانشکده ها در کمیته برنامه ریزی درسی به صورت حضوری و خانم دکتر شیوا نظری بصورت غیر حضوری برگزار شد.
جلسه سیاستگذاری با موضوع گزارش فعالیت های دفاتر توسعه دانشکده ها در خصوص کمیته برنامه ریزی درسی روز سه شنبه مورخ16/09/1400 از ساعت 8 لغایت 11 در سالن پرفسور مرندیان و با حضور دکتر جمال شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر امیر مازیار نیایی معاون، دکتر سیده حاجیان، دکتر سید علی انجو، دکتر شقایق کامیان ، دکتر مونا ملک زاده و نماینده دانشکده ها در کمیته برنامه ریزی درسی به صورت حضوری و خانم دکتر شیوا نظری بصورت غیر حضوری برگزار شد.
در ابتدای جلسه خانم دکتر سپیده حاجیان در خصوص برنامه ها و شرح وظایف کمیته برنامه ریزی درسی گفت:ماهیت کمیته برنامه ریزی درسی بر پایه اهدافی مانند تحول آموزش ، اصلاح و توسعه برنامه ریزی درسی، ارشاد و هدایت فعالیت آموزشی در دانشکده ها راه اندازه شده است این کمیته با توجه به نقش نظارتي و مشاوره اي خود ، در خصوص نظارت بر روند راه اندازی رشته های جدید، بازنگری برنامه های درسی و طراحي برنامه هاي درسي رشته هاي جديد فعالیت خواهد کرد .
در ادامه جلسه خانم دکتر سپیده حاجیان در خصوص شرح وظایف این کمیته به موارد ذیل اشاره کردند: بررسی و نظارت بر فعالیتهای مرتبط با واحد برنامه ریزی درسی، نظارت و در صورت لزوم مشارکت در بازنگری برنامه های درسی رشته های مختلف، نظارت بر تدوین برنامه های درسی رشته های مختلف، بررسی اصلاحات برنامه های درسی قبل از اجرا را عنوان گردند.
در ادامه جلسه نماینده ها و مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها پس از معرفی خود گزارشی از کمیته برنامه ریزی درسی دانشکده مربوطه به خود را ارائه نمودند برخی از چالش ها و مطالب عنوان شده به قرار ذیل است .
. نحوه ارتباط مسئولین دانشکده در پیش رفت برنامه های کمیته ، برنامه ریزی سالانه جهت گروه های آموزشی در زمینه برنامه ریزی درسی و بررسی کوریکولوم ها ، ارزشیابی ها و ارزیابی سرفصل دروس، عدم هماهنگ های لازم در واگذاری آزمایشگاه های مراکز درمانی به بخش خصوصی و محروم ماندن دانشجویان علوم آزمایشگاهی و پزشکی از امکانات آزمایشگاهی، لینگ شدن با دیگر دانشگاه ها در زمینه آموزش به منظور کسب تجارب و ارتقاء آموزش ، کسب امتیاز ارتقاء عمودی یا افقی برای فعالین در گمیته برنامه ریزی درسی .
آقای دکترجمال شمس ضمن استقبال از برنامه های مطرح شده افزود: ارزیابی و نظارت فقط با هدف هدایت و آموزش صورت گیرد .برنامه ریزها واقع گرانه باشد و در ادامه قول مساعد معاونت آموزشی دانشگاه جهت هدایت و حمایت اعلام نمودند.