برگزاری پنل دانش پژوهی در دومین روز پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه
پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه از تاریخ 9 لغایت 11 خرداد ماه در دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی برگزار شد. دومین روز جشنواره به پنل دانش پژوهی با ارائه گواهی شرکت در کارگاه توان افزایی وکسب امتیاز ارتقاء جهت اعضای هیات علمی شرکت کننده به صورت آنلاین اختصاص یافت .
پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه از تاریخ 9 لغایت 11 خرداد ماه در دانشگاه علوم پرشکی شهید بهشتی برگزار شد. دومین روز جشنواره به پنل دانش پژوهی با ارائه گواهی شرکت در کارگاه توان افزایی وکسب امتیاز ارتقاء جهت اعضای هیات علمی شرکت کننده به صورت آنلاین اختصاص یافت .
دکتر جمال شمس در دومین روز پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که درسالن پرفسورمرندیان برگزار شد، دغدغه اصلی در طراحی و تدوین و اجرای فرایندهای آموزشی را حل مشکلات آموزشی دانست و گفت : مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه در راستای حل مشکلات آموزشی دانشجویان و توان افرایی اساتید محترم در امر آموزش قدم بر می دارد.
وی با تاکید بسیار روی فرایندها ی دانش پژوهی گفت: طرح های دانش پژوهی ، توانايي و عملكرد اعضای هيأتعلمي درزمينه فعاليت هاي پژوهشیبوده وطرح مشکلات آموزش يك جزء ضروري و يك جنبه مورد انتظار از فعاليت هاي دانش پژوهی است ، در واقع رسالت اصلي تدوین فرایندهای آموزشی طرح مشکلات در موضوعات آموزشی در سطح دستیاران ، دانشجویان و آزمون ها و تمامی جنبه های آموزشی را شامل می شود.
با توجه به اینکه اساتید در مورد دانش پژوهی اطلاعات کافی ندارند کارگاه دانش پژوهی دانشگاه با هدف سیاستگذاری ، حمایت و هدایت فعالیتهای خلاقانه آموزشی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش و ارتقای هر چه بیشتر اعضای هیئت علمی تشکیل گردید . تا با طرح فرایندهای آموزشی موفق در سطح دانشگاه و کشور راهنمای دیگر اساتید شرکت کننده در جلسه به صورت آنلاین باشد.
در ادامه جلسه چهار فرایند آموزشی که در سطح کشور و دانشگاه در پانزدهمین جشنواره آموزشی رتبه کسب کرده بودند با ارائه طرح های خود ، حیطه فعالیت طرح را مشخص و دستاوردهای طرح را مورد سمع و نظر شرکت کنندگان رسانیدند و در ادامه اعضای پانل در جلسه به فراخور طرح ارائه شده از نظر نقاط قوت و ضعف به نقد و بررسی پرداختند .
لازم به ذکر است طرح های ارائه شده در این پانل شامل طرح دکتر علی جوادی با عنوان طراحی ، توسعه و پیاده سازس شبیه واقعیت مجازس OPSIMبه منظور ارتقای آموزش جراحی فیکو امولسیفیکاسیون به دستیاران چشم پزشکی بود . که آقای دکتر محمد حسین زاده به تحلیل آن از منظر دانش پژوهی پرداختند.
در ادامه دکتر شمس ضمن قدر دانی از طرح مذکور گفت: طرح پژوهشی از یک نیاز آموزشی شروع شد و برای رفع یک نقص آموزشی از چشم حیوانات استفاده کردند که منجر به تولید یک سمیناتور گردید . با توجه به وضعیت کنونی کشور و آموزش آنلاین دانشجویان از تمامی گروه های آموزشی در خصوص نیاز به سمیناتورهای آموزشی جهت رفع نیاز آموزشی آنان استعلام شده است.
دومین طرح مربوط به آقای دکتر حسن علی شفیعی بود که طرح ایشان رتبه کشوری در پانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه را کسب نمود و موضوع طرح ایشان: طراحی و تدوین بسته آموزشی آناتومی دندان مبتنی بر فرایند تهیه ، تراش و تولید مدل های دندانی به همراه تطبیق با مدل های فیزیکی و اسکن سه بعدی دندان بود و سرکار خانم دکترشیوا نظری و دکتر نیایی طرح مذکور را مورد نقد و برسی قرار دادند .
دکتر شفیعی در ضمن ارائه طرح خود گفت: درس آناتومی دندان را با هنر مجسمه سازی تلفیق کردیم و درتدریس به دانشجویان آناتومی دندان را از مقوله تئوری ، عملی و هنر آموزش داده ایم و وسایل آموزشی مورد بهره برداری از این طرح مورد استفاده کل دانشجویان دندانپزشکی کشور قرار گرفته است .
طرح سوم طراحی و اجرای آزمون مشاهده مستقیم مهارت های عملی (داپس) برای ارزیابی مهارت های پروسیجری دستیاران بیهوشی دردو بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مربوط به آقای دکترعلی دباغ و خانم دکتر شیده دبیر بود و خانم دکتر زهره خوشگفتار پانلیست این طرح بودند .
در پایان طرح آقای دکتر هادی اسماعیلی با عنوان ارتقاء دوره کارآموزی داروخانه دانشجویان داروسازی در جهت رسیدن به استانداردهای داروسازی هفت ستاره با پانلیست خانم دکتر سمیه اکبری فارمد به پایان رسید .
درپایان جلسه دکتر شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ضمن تشکر از حضور آنلاینی اعضای هیات علمی گفت: انتظار داریم اعضای هیات علمی موضوعات چالش برانگیز آموزشی و مشکلات موجود در محیط آموزش محل خدمت خود را شناسایی و با تدوین یک طرح پژوهشی به مرکز ارسال نمایند.