پنل تخصصی “طراحی فرایند دانش پژوهی از آغاز تا انجام” برگزار شد.
روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 12-8 در اولین روز از شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه، پنل تخصصی آموزشی با عنوان طراحی فرایندهای دانش پژوهی از آغاز تا انجام، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه نمونه های طرح دانش پژوهی به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.
روز دوشنبه 9 خردادماه از ساعت 12-8 در اولین روز از شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه، پنل تخصصی آموزشی با عنوان طراحی فرایندهای دانش پژوهی از آغاز تا انجام، در محل معاونت آموزشی در قالب ارایه نمونه های طرح دانش پژوهی به شکل ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار شد.
این پنل، اولین پانل تخصصی روز نخست جشنواره بود، که با محوریت نقش طرح های دانش پژوهشی و طرح های نوآورانه در حل و ارتقای موضوعات آموزشی اجرا گردید. ابتدا مقدمه کارگاه توسط آقای دکتر شمس مدیر مرکز مطالعات و توسعه با موضوع معرفی دانش پژوهی برگزار شد، سپس خانم دکتر نظری مسوول کمیته دانش پژوهی به ایراد مطلب پرداختند: ایشان فعالیت هایی را دانش پژوهی دانستند که منجر به تولید محصول آموزشی شود، قابلیت نقد و اریابی داشته و در اختیار دیگران قرار بگیرد. وی افزود دانش پژوهی در واقع یک مداخله آموزشی جدید است که باعث بهبود کیفیت آموزش می شود.
حیطه های فعالیت های دانش پژوهی شامل تدوین و بازنگری برنامه آموزشی، ارزشیابی، یاددهی و یادگیری، مدیریت و رهبری آموزشی، مشارکت در طراحی و تولید محصولات آموزشی و حیطه یادگیری الکترونیکی E-Learning معرفی شدند. همچنین معیارهای گلاسیک دانش پژوهی شامل تعیین اهداف، آماده سازی، متدولوژی مناسب، به دست آوردن نتایج مهم، انتشار عمومی و در نهایت نقد و باز اندیشی مطرح و توضیح داده شد.
در انتهای توضیحات در مورد امتیازهای دانش پژوهی در قالب بند 6 ماده 2 آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی توضیحاتی ارایه گردید.
در ادامه پنل 3 طرح مورد نفد و بررسی قرار گرفت. در این کارگاه برای آموزش بهتر، طرح ها از ابتدای ارایه ایده مطرح و نحوه شکل گیری پروپوزال دانش پژوهی گام به گام و درعمل نمایش داده شد. طرح های ارایه شده متعلق به خانم دکتر بیابانکی، خانم دکتر شیوا ایلیایی و دکتر علی انجو بوده و به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اساتید مدعو طرح ها را با درنظر گرفتن جزییات بررسی و بازخورد ارایه می دادند و صاحبان پروپوزال تغییرات را مطابق سناریوی پیش بینی شده اعمال و مجددا مطرح می کردند.