×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/08/27 - 09:26
  • بازدید : 406
  • تعداد بازدید : 46
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برنامه همایش سالانه مدیران مراکز مطالعات و دفاترتوسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی کشور

روزهای 23 و 24 آبان ماه در سالن همایش های امام خمینی (ره) ار ساعت 8 تا 16:30 و با حضور مدیران دفاتر توسعه آموزش وزارتخانه و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کشور تشکیل شد.

 

 

روزهای 23 و 24 آبان ماه در سالن همایش های امام خمینی (ره) ار ساعت 8 تا 16:30 و با حضور مدیران دفاتر توسعه آموزش وزارتخانه و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی کشور تشکیل شد.

این همایش در 4 پانل با موضوعات نظام ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی، هیات علمی، مرور مستندات آموزشی همتایان، ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی هیات علمی مبتنی بر شبکه و راهکارهای پیشنهادی در زمینه ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی هیات علمی برگزار شد.

گفتنی است در پانل اول موضوعاتی از قبیل ساز و کار طراحی و اجرای ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضاء هیات علمی و طراحی و استقرار نظام ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی و طراحی و اجرای نظام جامع ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی مطرح و سپس اعضاء وارد پرسش و پاسخ شدند و از جمله موارد ی که مطرح شد:  جلب رضایت دانشجویان، ارزشیابی هیات علمی به صورت یک سیستم، دانشجویان مشتریان اصلی نظام آموزشی هستند، ایجاد سامانه علم سنجی به منظور بررسی کیفیت و کمیت آموزشی، بالا بردن سهم ارزشیابی هیات علمی توسط دانشجویان و برگزاری زمان مناسب جهت  ارزشیابی هیات علمی توسط دانشجویان ، توجه به بازخوردهای ارزیابی ها طراحی سوالات مناسب به هر استاد، از جمله نکات مهمی بود که مورد پیشنهاد و نظر اعضاء همایش مطرح شد.

در پانل دوم که با حضور دکتر علیرضا رجایی مدیر مرکز مطالعات دانشگاه شهید بهشتی، دکترسیاوش مرادی مدیر مرکز مطالعات دانشگاه مازندران، دکتر جواد کجوری مدیر مرکز مطالعات دانشگاه شیراز و دکترفروزان شکوه مدیر مرکز مطالعات دانشگاه بهزیستی و توانبخشی برگزار شده بود . دکتر رجایی مدیر مرکز مطالعات به در حاشیه این پانل به نکات مهم و کلیدی از  قبیل ارزیابی تدریجی، تعیین بازخورد مبتنی بر پاداش و تعیین زمان بندی مناسب جهت اطلاع، ارزیابی و بازخورد مناسب به اعضاء محترم هیات علمی را اشاره کرد .

گفتنی است در این پانل مبانی و کاربردهای مرور مستندات آموزشی همتایان توسط دانشگاه شیراز و استقرار کمیته مرور فعالیتهای آموزشی در روند ارتقاء اعضاء هیات علمی از دانشگاه مازندران و تجربه طراحی و پایلوت مرور طرح دوره توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مطرح شد و اعضای همایش پیشنهادات و نکات ذیل را مطرح کردند.

روش تدریس برای اعضاء هیات علمی برگزار شود، در ارزیابی از طریق قانون اقدام شود که خود منجر به ایجاد فرهنگ خواهد نمود، تربیت گروه ارزیابی حرفه ایی تشکیل شود تا  ارزیابی اعضاء هیات علمیبه صورت کارشناسی انجام شود، نحوه ارزیابی اعضاء هیات علمی بالینی، نحوه و چگونگی ارزیابی هیات علمی از طریق همکاران، بهره گیری ازهیات علمی بازنشسته در تیم ارزیابی را مطرح کردند.

در پانل سوم نیز موضوعاتی از قبیل کیفیت در ارزشیابی هیات علمی مبتنی بر شبکه از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استقرار ارزشیابی کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی بالینی مبتنی بر شبکه از دانشگاه علوم پزشکی اراک و طراحی و راه اندازی سامانه مبتنی بر شبکه ارزشیابی اعضای هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی گیلان مطرح شد. و اعضای همایش پیشنهادات و نکات ذیل را مطرح کردند.

تعیین و تاثیر بازخورد بر ارزشیابیکه منجر به ایجاد انگیزه کند نه سرخوردگی- تشکیل کمیته مشترک edc، واحد ارزشیابی مراکز، تحصیلات تکمیلی جهت ارزیابی اعضاء هیات علمی بالینی، طراحی و اجراء سیستم ارزیابی و دستیاران بالینی به صورت دوره ایی، یکپارچه سازی کامل اطلاعات عملکرد هیات علمی اعم از آموزشی، پژوهشی، …..)،

ارزشیابی مبتنی برشبکه دارای مشکلات و چالش هایی است از قبیل ارزشیابی تحت وب- شبکه . شبکه های داخلی مطرح ، تغییر ات ابزار دلیل بر  اصلاح کامل نیست بلکه مشکلات خاص خودش را دارد. چالش مهم فیدبک فراگیران است، تحلیل فیدبک های ارزیابی کیفیت آموزشی از طریق سیستمی که فقط صفر و یک را دارد.چالش بعدی وجود افراد تخصصی که هم دانش انفور ماتیک داشته باشند و هم دانش ارزیابی کیفی و کمی اعضاء هیات علمی، چگونگی روایی و پایایی ارزیابی شبکه ایی نیز یکی از چالش های ارزیابی شبکه ایی است ، ایجاد کمیته های تخصصی در خصوص تحلیل ارزیابی شبکه ایی، تعیین روشهای قابلیت اطمینان برای خروج اطلاعات ناقص،

گفتنی است در پانل سوم موضوع جمع بندی سه پرنل مطرح شد و. اعضاء به طرح سوال و پاسخ پرداختند.

 

  • گروه خبری : آرشیو
  • کد خبر : 70331
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست