×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1399/07/20 - 13:42
  • بازدید : 181
  • تعداد بازدید : 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سومين دوره اعتبار بخشي مراكز مطالعات و توسعه دانشگاه ها انجام خواهد شد.

بیستمین جلسه سیاستگذاری مرکز روز دوشنبه مورخ 1399/07/14 از ساعت 9 لغایت 12 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر علیرضا رجائی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، برگزار شد.

بیستمین جلسه سیاستگذاری مرکز روز دوشنبه مورخ 1399/07/14 از ساعت 9 لغایت 12 در دفتر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و با حضور دکتر علیرضا رجائی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دکتر امیر مازیار نیایی معاون مرکز و دکتر حسین زاده مسوول واحد توانمند سازی اساتید و دکترنظری مسوول واحد دانش پژوهی مرکز  و دکتر اکبر بلوردی معاون دفتر آموزش مداوم به  صورت حضوری در جلسه شرکت نمودند و دکتر پوراحمد ، دکتر عنبری، دکتر دانش کهن، دکتر سهرابی زادهبه صورت مجازی در جلسه حضور داشتند.

در این جلسه استاندارد های اعتبار بخشی ارسالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سه بخش فرایند، استانداردها و ویژه دانشگاه عنوان و مورد بحث و بررسی اعضاء قرار گرفت .  

  • در بخش اول فرایندها مورد بررسی قرار گرفت و مطرح شد که در کل ارزیابی و اعتباربخشی فرایندی مطلوب و مفید است و واحدهای مورد ارزیابی می توانند از این فرصت برای ارتقا و بهبود خود بهره مند شده و استفاده ببرند.

به نظر می رسد به جهت شرایط موجود کشور EDC  وزارت در نظر داشته باشد ارزیابی بیرونی را به صورت متمرکز در ستاد وزارت و با بررسی اسناد و مدارک هدایت نماید؛ لیکن در صورتی که این فرایند به واسطه گسیل اعضای منتخب آن مرکز از دانشگاه ها باشد، ملاحظه شده است که ارزیابان بیرونی از جایگاه رقیب به دانشگاه میزبان نگاه می کنند، که این امر ارزیابی را مخدوش می کند انتظار می رود به نحوی این موضوع در عملیاتی سازی ارزیابی و اعتباربخشی دیده شده، جهت بی طرفی ارزیابان تدبیری اندیشیده شود.

  • حیطه دوم، " پیاده سازی بسته های طرح تحول " که EDCدانشگاه دراین خصوص بسیار فعال بوده و جزو پرکارترین در سطح کشور بوده است ولی طی یکسال اخیرادامه کار به مشکل برخورد کرده است.

درباره حيطه سوم استاندارد که مربوط به ارزشیابی هیات علمی است، واحد ارزشیابی هیات علمی واحدی مجزا است که در مجموعه مرکز امور هیات علمی فعالیت می کند و حتی قبل از تشکیل مرکز امور هیات علمی نیز مستقل ذیل معاونت آموزشی از سالیان پیش نیز فعالیت می کرده است؛ به همین علت باید برای ارزیابی آن چاره اندیشی کرد که یا مستقل از مرکز ارزیابی شود و یا این که ارزیابی آن مربوط به مراکزی باشد که حایز آن هستند. البته دانشگاه های دیگر هم ممکن است وضعیت مشابه داشته باشند،

  • گروه خبری : عمومی,جشنواره,IFMSA,آرشیو,کمیته مشورنی,اخبار داخلی
  • کد خبر : 97403
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست