×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1401/03/11 - 09:50
  • بازدید : 141
  • تعداد بازدید : 141
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

معاون آموزشی دانشگاه: یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی در دستور کار قرار گرفت/ اعلام اسامی برگزیدگان جشنواره آموزشی

عاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی با راه اندازی داشبورد آموزشی در سامانه HIM و تدوین شاخص‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به کمک این سامانه آموزش و شاخص‌های عملکردی گروه‌های آموزشی دانشگاه در سطوح مختلف به صورت کمی رصد و پایش می شود.

 

 

دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه در شانزدهمین جشنواره آموزشی که ظهر امروز با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی(ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت، عنوان کرد: این جشنواره که یادمان شهید مدافع سلامت استاد دکتر محمد زارع جوشقانی است، اهمیت تربیت و تقویت فراگیران مسئولیت پذیر در عرصه های آموزش و پژوهش را یادآور می شود.

وی با بیان اینکه حس مسئولیت پذیری در تمام سطوح دانشگاه های علم پزشکی و دانشکده ها جاری است، ادامه داد: این امر با استقرار دولت جدید و آغاز تصدی دکتر عین اللهی در وزارت بهداشت و برنامه ریزی برای پوشش شتابان واکسیناسیون کرونا قابل مشاهده بود؛ اساتید و فراگیران در دانشکده ها تمام ظرفیت خود را بسیج و به صورت جهادی به تزریق واکسن و اجرای طرح ایمن سازی مردم در برابر پاندمی کرونا پرداختند.

  به گفته معاون آموزشی دانشگاه، این حرکت جهادی منجر به کاهش چشمگیر تلفات همه گیری سویه اومیکرون در کشور شده است.

  معاون آموزشی دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲ دانشکده، ۱۲ بیمارستان آموزشی و ۹۵ گروه آموزشی به تربیت فراگیران می پردازد، این دانشگاه همچنین دارای هزار و ۵۳۳ عضو هیئت علمی است که ۴۵ درصد این آمار را بانوان تشکیل می دهد. ۶۰ درصد اساتید جوان نیز بانوان هستند.

  دکتر صدوقی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ دانشگاه برای جذب اعضای هیئت علمی در گروه های مختلف اهتمام ورزید، افزود:  این روند هرساله رو به رشد است و طی دو سال اخیر، دو فراخوان جذب داشتیم و یک فراخوان دیگر نیز در آینده نزدیک خواهیم داشت.

  وی با اشاره به هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه، عنوان کرد: هرم اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شامل ۴۷ درصد دانشیار، ۳۱ درصد استادیار و ۲۰ درصد استاد است. همچنین حدود  ۶۰ درصد فراگیران دانشجوی دوره لیسانس و حدود ۴۰ درصد کارشناس ارشد هستند. از طرفی ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی در گروه های علوم پایه، ۵۰ درصد در  گروه های بالینی و حدود هشت درصد در گروه های پژوهشی فعالیت دارند.

  معاون آموزشی دانشگاه در خصوص دستاوردهای این حوزه، تصریح کرد: پیشتازی در آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی و فاصله گرفتن از میانگین کشوری، رتبه اول کشوری در آموزش مداوم مجازی در دوران همه گیری و رتبه دوم جشنواره رعد از جمله دستاوردهای حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

  تدوین برنامه راهبردی دانشگاه با رویکرد عدالت، تعالی و بهره وری

  وی از تدوین برنامه راهبردی دانشگاه بر اساس اسناد بالادستی و با رویکرد عدالت، تعالی و بهره وری که توسط وزارت بهداشت تعریف شده است، خبر داد و گفت: راه اندازی بیمارستان شبیه سازی آموزشی، افزایش برنامه‌های آموزش مهارتی و حرفه ای، افزایش میزان پوشش سامانه هوشمند مدیریت بیمارستانی HIM، راه اندازی سامانه ارزشیابی اعضای هیئت علمی و استمرار لاگ بوک الکترونیک برای فراگیران PHD و فلوشیپ از جمله برنامه های راهبردی حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

  یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی در دستور کار قرار گرفت

  معاون آموزشی دانشگاه ادامه داد: یکپارچه سازی سیستم مدیریت اطلاعات آموزشی با راه اندازی داشبورد آموزشی در سامانه HIM و تدوین شاخص‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت. به کمک این سامانه آموزش و شاخص‌های عملکردی گروه‌های آموزشی دانشگاه در سطوح مختلف به صورت کمی رصد و پایش می شود.

  دکتر صدوقی عنوان کرد: در حال حاضر تاکید وزارت بهداشت بر آموزش حضوری است که البته در دانشگاه سعی بر ایجاد تعادل میان آموزش مجازی و حضوری و حفظ ۲۰ تا ۳۰ درصد آموزش بر بستر مجازی است.

 وی در خصوص ماموریت دانشگاه برای نیل به مرجعیت در حوزه های مختلف، اظهار کرد: در این راستا کمیته های راهبری تشکیل و موضوعات راهبردی در ۱۶ حوزه رقابتی تدوین شد.

  لزوم توجه اساتید به ابعاد زندگی اجتماعی فراگیران

  دکتر صدوقی از تشکیل کمیته های مشاوره و منتورینگ و برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه فراگیران خبر داد و افزود: اساتید در دانشگاه باید علاوه بر آموزش، پژوهش و درمان، به سلامت روان، پیامدهای فردی، تحصیلی، خانوادگی و اجتماعی فراگیران توجه کنند.

  به گفته معاون آموزشی دانشگاه، اطلاع رسانی به دستیاران در بستر نرم افزار لاگ بوک، ثبت فعالیت های آموزشی و بالینی دستیاران و مدیریت نحوه مشارکت، تشکیل کمیته، برگزاری کارگاه و تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی و استقرار نظام پایش رفتار و اخلاق حرفه ای اساتید و فراگیران از جمله اقداماتی بود که در در حوزه آموزش دانشگاه انجام شد.

  • گروه خبری : عمومی,جشنواره,IFMSA,آرشیو,کمیته مشورنی,اخبار داخلی
  • کد خبر : 117277
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست