×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/04/09 - 12:49
  • بازدید : 403
  • تعداد بازدید : 97
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در این نشست ابتدا دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اهمیت کار معلمی گفت: آموزش، مهمترین

هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها

در این نشست ابتدا دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اهمیت کار معلمی گفت: آموزش، مهمترین

به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی: هشتمین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها با حضور معاون آموزشی دانشگاه و معاونین آموزشی دانشکده ها، مدیران دفاتر توسعه دانشکدها و مسوولین مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی روز سه شنبه 04/04/1398 از ساعت 8 تا 12 در سالن شورای دانشکده پزشکی برگزار شد.

در این نشست ابتدا دکتر سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به اهمیت کار معلمی گفت: آموزش، مهمترین فعالیت دانشگاه است و باید امر آموزش به صورت یک جریان پیوسته و مستمر تبدیل شود و از حالت انفرادی و شخصی و دلی به صورت یک سیستم مستمر و پوسته و نظام مند تبدیل شود و این امر مهم جز با همکاری و همیاری هیات علمی میسر نخواهد شد.

در بخش دیگری دکتر ضیایی ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به طرح تحول در آموزش گفت:در طرح تحول هدف ایجاد اصلاحاتی در برخی ارگان آموزش  است  که  در فاز اول برنامه های تحول تمرکز روی اعضای هیات علمی شده بود چه از نظر حضور فیزیکی، ایجاد کارنامه اعضای هیات علمی  و شفاف سازی فعالیتها که با موفقیت به اتمام رسیده است.

در ادامه نشست معاون آموزشی دانشگاه  در خصوص عملکرد گروه های آموزشی گفت: معیار پیشرفت گروه های آموزشی ارتقاء یک درجه پیشرفت از موفقیت فعلی آنهاست ، مثلا در امتحانات بورد شهریور ماه سال جاری نتایج گروه ها باید یک درجه نسبت به سال گذشته بهبود یافته باشد و این ارتقاء گروه نسبت به خودش برای ما خیلی قابل ارزش است .

معاون آموزشی دانشگاه افزود: گروه های آموزشی دانشگاه جایی است که سیاستهای کلان دانشگاه پیاده می شود، و توجه و پرداختن به گروه های آموزشی اساس و ریشه تحولات آموزشی خواهد بود.

وی در ادامه افزود : در برنامه ریزی جهت بهبود سیستم آموزش چند هدف را در نظر داریم: بهبود زیر ساخت ها اعم از نرم افزاری  و سخت افزاری ، ایجاد سیستم تعاملی بین اعضای هیات علمی و دانشجویان، توانمندی اعضای هیات علمی به امر آموزش و استادی در بدو استخدام  تا مهارت  و دانش مورد نیاز برای تدریس موثر را کسب نمایند مهارت هایی مانند علاقه مندی به امر تدریس، آموزش و پژوهش، توانایی ارتباط با جوانان و درک ویژگی ها، استعدادها و توانمندی های آنان، توانایی مدیریت کلاس های درس دانشگاهی.

در ادامه نشست دکتر علیرضا رجایی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی گزارشی از بازدید های دانشکده ها که از تاریخ 22/02/1398 لغایت 19/03/1398 از ده دانشکده به عمل آوردند ارائه نمودند

در این گزارش ابتدا  نقطه نظرات مدیر مرکز مطالعات در قالب 7 مورد مطرح  و در ادامه مشکلات و خواسته های مسوولین دانشکده ها در 5 سطح رده بندی شده اند در سه سطح اول و دوم و سوم مشکلات دانشکده ها که مربوط به حوزه  EDCدر سطح خارج از دانشگاه سطح دو در حد دانشگاه و سطح سه در حوزه مرکز مطالعات و توسعه آموزش است و سطح چهار و پنچ مربوط به راهکارها و پیشنهاداتی که در جلسات مطرح شده است و لی مربوط به حوزه EDC  نیست و جهت اطلاع به لینگ ذیل مراجعه بفرمایید.

گزارش بازدید از EDO دانشکده ها

در ادامه این نشست که به صورت کارگاهی برگزار شد آقای بلوردی در خصوی شیوه نامه انتخاب مدیران و طرح ارتقای کیفیت مطالبی ارائه نمودند و دکتر حسین زاده نیز از استانداردهای پایه طرح ارتقاء کیفیت گروه های آموزشی مطالبی ارائه نمودند .

برای دریافت مطالب روی لینگ ها کلیک بفرمایید:

ابزار سنجش سنجه های استاندارد های پایه

ابزار سنجش سنجه های استاندارد های تحولی

بسته های ارزیابی گروه

 

 

 

 

  • گروه خبری : عمومی,جشنواره,IFMSA,آرشیو,کمیته مشورنی,اخبار داخلی
  • کد خبر : 79958
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست